Kirándulás Agárdra
2017. jűnius 6-8.

2017. 06. 06. kedd

Ez a kedd egy szép napnak a kezdete. A vonatozás nem volt hosszú, de már nagyon vártuk, hogy megérkezzünk. A Pákász tanyán, ahol a szállásunk volt, leraktuk a csomagjainkat, és elindultunk Gárdonyi Géza szülőházához. Ott a csoport két részre oszlott. Az egyik fele az Emlékházat, a másik fele meg az ott lévő Rönkvárat nézte meg. Amikor végzett mind a két csoport, cseréltünk. A várban két csapatot alkottunk: török és magyar. Kalandos versenyfeladatok vártak ránk: föld alatti "kazamatában" elrejtett ágyugolyó-lövedékek összegyűjtése, pajzsos lovasverseny és persze az elmaradhatatlan szám-, azaz itt névháború. Nagyon jól szórakoztunk!

A délután a napsütötte Velencei-tó partjára csalogatott. Mindenki kellőképpen kistrandolta magát. Vacsora után, aki szeretett volna elmehetett esti fürdésre. Jó volt a víz, estére felmelegedett egy picit - ami persze nem igaz. A víz volt kellemesen bársonyos, a kora nyári levegő hűlt le kissé. de így is élmény volt naplementében lubickolni. Fél 9 környékén bekóvályogtunk a szobánkba. Elaludtunk... (már aki...)

2017. 06. 07. szerda

A finom reggeli után elsétáltunk az agárdi kerékpárkölcsönzőhöz. Ott mindenki megkapta a saját méretéhez való biciklit. A borongós időben első utunk egy kilátóhoz vezetett. Alkalmi idegenvezetőnk rövid "természetismeret órát" tartott, mely így élvezetesebb volt, mint a padban. A délelőtt folyamán Velencéig elkarikáztunk. Visszaúton a kemény nyereg fájdalmain csak az enyhített, hogy tudtuk, vár ránk délután az agárdi termálfürdő! Ehhez az időjárás is besegített. A felhőket és a szelet elkergette a Nap. Az élményfürdőben mindenki "kibulizta" magát, tulajdonképpen 14 órától 18 óráig ki sem jöttünk a vízből. Ennek eredményeként este mindenki kidőlt az ágyába.

2017. 06. 08. csütörtök

A lassú ébredést egy gyors csomagolás és reggeli váltotta, majd irány a kikötő! Bár kellemes napos időn volt, az éjszaka újra felerősödő szél meghiúsította a kenuzást a túlparti nádasba, de cserébe a sárkányhajózás kárpótolt mindent. Még verseny is volt az "a"-sok és a "b"-sek között! A "b"-sek nem adták fel, és a végső erejüket beleadva feljöttek a 2. helyre, és bebiztosították dobogós helyüket...

A vízi túrázás után várt még ránk egy ebéd, majd elmentünk a maradék pénzből fagyizni. A jeges édesség csak rásegített, hogy torokszorító érzésekkel szálljunk vonatra és búcsúzzunk el a Velencei-tótól.

Még csak most volt vége ennek, de már várjuk a következő tábort!